PROGRAMAZIO LABURTUA

EUSKARA


IKASGAIAREN IZENA
Irakaslea:
Leire Ugarte
Ikasturtea:
2016/2017
Maila:
DBH1
Saioak
asteko:
3
Ikasgai mota:
Derrigorrezkoa
HELBURU OROKORRAK, EDUKIAK, OINARRIZKO GAITASUNAK:
EDUKIEN GUTXI GORABEHERAKO DENBORALIZAZIOA:
1. Ebaluazioa
2. Ebaluazioa
3. ebaluazioa
LEHENDABIZIKO IKASGAIA
-Irakurmena
-Entzumena eta mintzamena.
-Idazmena: posta elektronikoa, emaila.
-Gramatika: Hotsetik testura
-Lexikoa: atzizkiak, hitz motak
-Ortografia: h letra, letra larriak.
-Literatura
BIGARREN IKASGAIA
-Irakurmena
-Entzumena
-Idazmena: sinopsiak
-Gramatika: perpausak
-Lexikoa: lanbideak eta lanabesak eta hitz eratorriak.
-Ortografia: a itsatsia.
HIRUGARREN IKASGAIA
-Irakurmena
-Entzumena
-Idazmena: ipuina
-Gramatika:Izen sintagma.Iz
-Lexikoa:Jatorri-atzizkiaken motak.
-Ortografia: Partitiboaren erabilera okerra.
-Literatura: bertsolaritza

LAUGARREN IKASGAIA
-Irakurmena.
-Entzumena.
-Idazmena: publizitate-kartelak.
-Gramatika: izenordaina.
-Lexikoa:sinonimak eta antonimoak. Egile atzizkiak.
-Ortografia:Noiz -a eta noiz bat?
-Literatura: bertsolaritza.

BOSGARREN IKASGAIA
-Irakurmena.
-Entzumena eta mintzamena.
-Idazmena: albistea
-Gramatika: adjektiboa
-Lexikoa:Denbora.
-Ortografia: Marratxoz idatzi beharreko hitzak.
-Literatura: literatura generoak.


Irakurketa liburua

SEIGARREN IKASGAIA
-Irakurmena
-Entzumena eta mintzamena.
-Idazmena: deskribapena.
-Gramatika:determinatzaileak.
-Lexikoa: atzizki graduatzaileak.
-Ortografia: Puntua,bi puntuak, eten puntuak.
-Literatura:ahozko ipuinak.
ZAZPIGARREN IKASGAIA
-Irakurmena.
-Entzumena.
-Idazmena:elkarrizketa.
-Gramatika: Aditza eta adberbioa.
-Lexikoa:Garraiobideak. Hitz elkarketa.
-Ortografia:harridura eta galdera markak,koma puntu eta koma.
-Literatura: herri-antzerkia.
ZORTZIGARREN IKASGAIA
-Irakurmena.
-Entzumena eta mintzamena.
-Idazmena: biografia
-Gramatika: Deklinabidea
-Lexikoa:Monosemia eta polisemia. Barne-egoerak.
-Ortografia:Zenbakien idazkera.
-Literatura: atsotitzak.
Irakurketa liburua
METODOLOGIA ETA BALIABIDEAK:
  • Azalpenak jaso ondoren praktikan datza nire metodologia: bai gramatika arloan, bai egitura eta edukiari buruzko iruzkinean ere, eduki teorikoak azaldu ondoren, ariketak edota ekoizpenak eginen ditugu. Bakarkako lanak zein talde txikikoak burutuko dira.Testu liburua abiapuntua izango da. Bertako irakurgaiak, entzungaiak, ariketak … landu eta gero horien inguruko azterketa eginen dugu.
  • Baliabide didaktikoei dagokienez, Egizu 1 testu liburua eta irakasleak banatuko duen material osagarria erabiliko ditugu. Horretaz gain, liburu bat irakurri beharko da.


KALIFIKAZIOA ETA ERREKUPERAZIOA:
Kalifikazio sistema:
  • Ebaluaketako nota kalkulatzeko honako portzentaiak erabiliko dira:
Azterketak edo lanak: %65
Irakurketa liburua: %15
Euskararen erabilera, gelako lana,koadrnoa, etxeko lanak: %10
Jarrera %10
Ekoizpenik ez egitekotan edo libururik ez irakurtzekotan, atal horretako nota azterketei gehituko zaie.
  • Ortografia eta gramatika akatsek kalifikazioan eragina izango dute, bi akatseko 0,1 kenduko da, gehienez ere puntu bat izango delarik.
  • Ebaluazio bakoitzean kalifikazioa osatzen duten ehunekoak aplikatu ahal izateko, atal guztietan 3koa lortu beharko dute ikasleek gutxienez. Edozein ataletan 3kora ez heltzekotan, ez dute ebaluazioa gaindituko, gainditu gabe geldituko zaie.
Errekuperazio sistema:
  • Ikasgaia gainditzeko hiru ebaluazioetatik bi behintzat gainditu beharra dago, horien arteko bat hirugarrena derrigorrezkoa izanik. Hala ez bada, ekainean materia osoko berreskurapena eginen da.
  • Ebaluaketa jarraia izanik, ez da eginen ebaluazio bakoitzeko berreskurapenik, ikasturte bukaeran izan ezik. Beharrezkoa ikusten bada, berreskurapena egin daiteke baina lehenengo bi ebaluazioak gaindituta eta hirugarrena bakarrik suspendituta duten ikasleen kasuan. Berreskurapen hau gaindituz gero, ikasle hauei portzentaiak aplikatuko zaizkie ekaineko nota kalkulatzeko..
  • Lehenengo bi ebaluazioak suspenditzen badira, hirugarrenean 6koa atera beharko da gutxienez irakasgaia gainditzeko, bestela ikasleak ikasturte osoko materiaren berreskurapena ekainean egin beharko du. Kasu honetan aurreko ebaluazioak gainditutzat emango dira eta ekaineko nota 5ekoa izango da.
  • Ekaineko azterketak minimotan oinarrituta egongo direnez, gaindituz gero boletinean 5 jarriko da.
Ez-ohiko errekuperazioa (ekainekoa): Ekaineko berreskurapena gainditu ezean, ekainean materia osoko azterketa jarriko zaio ikasleari. Ekaineko ez-ohiko errekuperazioa ere gainditzen ez badu, hurrengo ikasturterako geldituko zaio ikasgaia, trataera berezia emango zaiolarik.

LENGUA CASTELLANA


LENGUA CASTELLANA Y LITERATURA
Profesor/a:
Leire Ugarte
Curso:
2016 - 2017
Nivel:
DBH
Sesiones semanales:
3
Tipo:
Obligatoria
OBJETIVOS GENERALES, CONTENIDOS Y COMPETENCIAS BÁSICAS:
TEMPORALIZACIÓN DE LOS CONTENIDOS:
1ª evaluación
2ª evaluación
3ª evaluación
ESCUCHAR Y HABLAR
-Vivencias personales.
LEER Y ESCRIBIR
-La noticia.
-La carta y el e-mail.
LA COMUNICACIÓN
-La comunicación y sus elementos.
-Las lenguas de España.
CONOCIMIENTOS DE LA LENGUA
Gramática:
-La lengua y su organización.
-La palabra, los morfemas y la formación de palabras.
Léxico:
-Significado y sentido.
-Sentido literal y figurado.
-Palabras polisémicas.
Ortografía:
-Letras y sonidos.
-Las mayúsculas.
-La letra b y v.
EDUCACIÓN LITERARIA
-La literatura.
-Los recursos estilísticos.

ESCUCHAR Y HABLAR
-Argumentar oralmente.
-Realizar una exposición oral.
LEER Y ESCRIBIR
-La narración.
-La descripción.
LA COMUNICACIÓN
-Los textos.
-Clases de textos.
CONOCIMIENTOS DE LA LENGUA
Gramática:
-El sustantivo, los determinantes y el artículo.
-Demostrativos, posesivos y cuantificadores. La interjección.
-Los pronombres. El adjetivo. El verbo.
Léxico:
-Palabras sinónimas y antónimas.
-Hipónimos e hiperónimos.
Ortografía:
-Las letras j y g.
-Acentuación: diptongos, triptongos e hiatos.
EDUCACIÓN LITERARIA
-Temas literarios. Géneros literarios.
LECTURA OBLIGATORIA: Cuando Hitler robó el conejo rosa” de Judith Kerr.
ESCUCHAR Y HABLAR
-Representar una escena.
-Participar en un debate.
LEER Y ESCRIBIR
El diálogo. Clases de diálogo.
LA COMUNICACIÓN
-Lenguaje e internet.
CONOCIMIENTOS DE LENGUA:
Gramática:
- Adverbios, preposiciones y conjunciones.
-Los grupos sintácticos.
-La oración. Sujeto y predicado.
Léxico
-Los campos semánticos y léxicos.
-Los diccionarios.
Ortografía
-El punto, la coma y los dos puntos.
-Ortografía e internet.
EDUCACIÓN LITERARIA:
-Los géneros literarios.
-La literatura y el cine.
LECTURA OBLIGATORIA:
Historia de una gaviota y del gato que le enseñó a volar” de Luis Sepúlveda. Ed. Tusquets.
METODOLOGíA Y RECURSOS:
-Se combinará la explicación del profesor con el trabajo personal, tanto individual como en grupo. Se fomentará un aprendizaje significativo a través de una metodología activa.
-LIBRO DE TEXTO: “Lengua castellana y Literatura” de 1º ESO. Ed.Santillana, Proyecto Hacer Saber.

CALIFICACIÓN Y RECUPERACIÓN:
Sistema de calificación:
  • La nota de cada evaluación no será el resultado de una única prueba sino del conjunto de calificaciones obtenidas a partir de las pruebas escritas, prácticas de clase y realización de trabajos, individuales o en grupo, realizados en clase y en casa, así como de la actitud y del comportamiento del alumno/a, según los porcentajes establecidos:
    • El 60 % de la nota se obtendrá de la realización de exámenes, trabajos, pruebas… que mostrarán la comprensión y asimilación de lo impartido durante la evaluación.
    • El 15% de la calificación corresponderá a la comprobación de la lectura y comprensión y análisis de los libros de lectura asignados para cada evaluación. (si es caso)
    • El 10 % de la nota corresponderá a la actitud y comportamiento mostrado por el alumno/a ante la asignatura.
    • El 15% para el cuaderno y trabajo en casa y en clase.

  • Si se sorprende a un alumno copiando en la prueba, la calificación de ese examen será de 0.
  • En cuanto a la actitud de los alumnos/as, se valorará y se tendrá en cuenta para la calificación. El interés por los contenidos del área, su participación relevante en las actividades de clase, así como el respeto que muestre hacia el desarrollo adecuado de la clase, y la actitud respetuosa y correcta hacia los demás compañeros-as y hacia la profesora.
  • La calificación final de junio será la media aritmética de las tres evaluaciones aprobadas o la nota obtenida en la tercera y última evaluación, dado que se trata de una evaluación continua.
  • Se podrá descontar hasta un punto por los fallos de expresión, ortografía y presentación.
(-0,1 por cada acento y -0,1 por cada falta de grafía o puntuación)

Sistema de recuperación:
-El alumnado que suspenda deberá realizar actividades de refuerzo y de repaso que serán revisadas por la profesora y que servirán para corregir carencias en el aprendizaje de la materia.
-La evaluación es continua, por lo que el alumnado recuperará la materia suspensa con el trabajo continuado y con la superación de los exámenes correspondientes de la evaluación siguiente.

PENDIENTES:

Los alumnos/as que tengan pendiente la asignatura de Lengua Castellana y Literatura del curso anterior la superarán automáticamente si aprueban este curso la 1ª y la 2ª evaluación. En caso contrario, deberán aprobar un examen específico en el mes de mayo.

Recuperación extraordinaria (junio)
El alumnado que suspenda la asignatura en junio tendrá un examen de recuperación extraordinario en junio.



GEOGRAFIA ETA HISTORIA

IKASGAIAREN IZENA: GIZARTE ZIENTZIAK.Gª eta HISTORIA
Irakaslea:
Leire Ugarte
Ikasturtea:
2016-17
Maila:
DBH-1
Saioak
asteko:
3
Ikasgai mota:
Derrigorrezkoa
HELBURU OROKORRAK, EDUKIAK, OINARRIZKO GAITASUNAK:
EDUKIEN DENBORALIZAZIOA:
1. Ebaluazioa
2. Ebaluazioa
3. ebaluazioa

  • Lurra,eguzki sistemaren planeta.
  • Lurra irudikatzea: mapak eta eskalak
  • Erliebe formak
  • Hidrografia

  • Eguraldia eta klima
  • Lurreko klimak eta paisaiak
  • Nafarroako geografia
  • Historiaurrea
  • Historiaurrea Nafarroan
  • Aintzineko zibilizazioak
          Egipto. Mesopotamia
METODOLOGIA ETA BALIABIDEAK:
  • Testuliburua: Geografia eta Historia 1. Argitaletxea: Vicens Vives
  • Ikaslearen koadernoa. Eguneroko lan herraminta.
  • Bestelako baliabideak: Pen drive, erregela, kolorezko margoak, DVD, CDRom, mapak, interneta, prentsa…




KALIFIKAZIOA ETA ERREKUPERAZIOA:
KALIFIKAZIO IRIZPIDEAK

Ebaluazioa globala izanen da, irakaskuntzaren prozesu guztia aintzat hartuz: kontzeptuak, prozedurak eta jarrerak. Beraz, formakuntzako ebaluazioa izanen da. Ebaluaziorako tresnak honakoak izanen dira: Idatzi zein ahozko probak. Eguneroko lana: koadernoaren osaera, mapak, grafikoak, prentsako artikuluen azterketa, horma-lanak, bakarkako eta taldeko lanak… Irakasgaia, irakasle eta ikasleekiko begirunea. Zati hauetako bakoitzaren portzentajeak honakoak izanen dira:

  1. Ebaluazio bakoitzeko azterketek eta lanek % 70. Kontzeptuen definizioak, mapa geografiko eta historikoen analisiak, grafikoak, eduki batzuen inguruko garapen etab. Ebaluazio bakoitzaren baitan azterketa bat baino gehiago egonen dira, bataz-bestekoa egiteko 4tik gorako kalifikazioa soilik hartuko da aintzat.
  2. Koadernoak, klase eta etxerako jarduerak % 20: Koadernoaren osaera eta gelako zein etxerako jardueren burutzapena. Aurkezpena, txukuntasuna, koherentzia eta euskararen ortografia eta zuzentasunari garrantzi handia emanez. Hizkuntza egokiro ez erabiltzeak notan aldaketa suposa dezake, baita ere, alderantziz. Gelan burutu ez den koadernoaren aurkezpena, ebaluazio tresnatik at geratuko da. Ebaluazioan zehar, irakasleak egoki ikusiz gero, koadernoak begiratuko dira eta oharrak jasoko dira.
  3. Ikaslearen jarrerak % 10: Esfortzua, interesa, motibazioa, parte-hartzea. Irakasle, ikaskide, irakasgai eta baliabideekiko errespetua eta zainketa. Jarrera eta baloreen helburuek garrantzi handia izanik, batez ere Gizarte Zientziak arloan, ikasle batek etengabe gelako jarduera oztopatuz gero, lanik ez eginez edo nabarmen, gelakide eta irakaslearekiko jarrera begirune-gabea erakutsiz, froga idatzian ateratzen duen kalifikazioa ateratzen duela, azkeneko kalifikazioa EZ GAI izanen da.
  4. EUSKARAren ortografia eta zuzentasunak azkeneko kalifikazioan eragina izanen du. Akats bakoitzak 0,10 puntu suposatuko du. Gehienez 1 puntu.

Bukaerako kalifikazioa: Hiru ebaluazioen bataz-bestekoa eginen da. Horretarako, ebaluazio guztiak gainditu behar dira.

BERRESKURAPENA

Ebaluazio bat gainditu ezean, ebaluazio horri dago(z)kion edukien gaineko azterketa eginen da. Ebaluazioa amaitu ondoren eginen da. Adi! Ebaluazio bakoitzaren amaieran, azterketaz gain, egindako jarduerak eta koadernoa jasotzearen posibilitatea dago.

EZ OHIKO EBALUAZIOA
Iraileko asterketak desagertzen dira.
Ekainean izanen dira errekuperazio probak.
Gutxiengo eduki globalak izanen dira.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina